De warmwaterkruik

Ken je dat, een warmwaterkruik, of “het beuzeke”? De 50-plussers onder ons zeker wel. Het is een rubberen kruik die je kan vullen met heet, maar geen kokend water. Tegenwoordig zijn ze aangekleed met een zachte flies.

De kruik behoudt bijna gans de nacht zijn temperatuur. Hij zorgt voor warmte, verlicht spier- of andere pijntjes en vermijdt koude voeten. Als je hem voor het slapengaan in bed legt, zullen je lakens heerlijk aanvoelen :-).

Zelf ken ik deze kruik al heel mijn leven. Ik ben ermee geboren en zal er ook mee sterven. Het is één van mijn favoriete verslavingen :-).

In tijden van energie- en andere crisissen is de warmwaterkruik een topbespaarder. Reeds in de 16de eeuw werd hij gebruikt in ziekenhuizen om mensen te verwarmen of te genezen. Een unieke uitvinding die het leven aangenamer maakt.

Ik hoop dat er onder elke kerstboom een warmwaterkruik mag liggen. Met of zonder fliesje. Doe daar nog een massagebon bovenop en je gasten zullen heel blij zijn :-). Mijn kinderen weten alvast wat ze mogen verwachten…

Wens je een warm en liefdevol eindejaar.

Massagepelgrim Guy

Een gedachte over “De warmwaterkruik

Plaats een reactie